Към отзива на колегата от последният топик още малко да допълня:
УАСГ – Въпроси и отговори?
Забранено е тютюнопушенето, но няма указано наказание в заповедта – 10 лв. са три кутии цигари, ако се приеме като примерна глоба, пожарникар който прави деликатни забележки на пушачите. Все пак пушачите намаляха по коридорите. Но примерно сутрин чашка кафе от автомата, плюс цигарка в тоалетните на ректората! Да, ама Не, в тоалетните няма кошчета, и къде да се хвърлят чашките и фасовете – през прозореца или в тоалетната? Сагата с тоалетната продължава тъй като резултатите са 3:1 за мъже:жени, а дамите са еманципирани и веднъж в месеца имат проблем и се налага ползване на мъжката тоалетна, е какво да се прави, опашка пред дамската. И как се решава този проблем с дамските превръзки като няма кошчета в тоалетната, ами като чашките с кафе. И тука е моментът да се напише дисертация в хитро факултета за запушване на канали. Изходни данни: диаметър на канална тръба 100 мм, диаметър на чашка 80 мм, какъв модел превръзка е нужен да се запуши, така че в ректората на 4 етаж общ работник да не може да отпуши тоалетната?
Ехо 21 век, имаме вече нови тоалетни, но няма вода (течаща вода) пак в горе споменатата тоалетна, няма чешма защо? Защото след смяната на арматурата сифона теч и на долната зала имало наводнение. И проблема се реши бързо – махна се батерията на чешмата, те и кранчетата бяха откраднати преди това, така че не е голяма загубата. А думата ХИГИЕНА, коли бактерии, зарази са били цели на минали векове, сега имаме други цели, но какви и ний не знаем!
Ректора в няколко доклада от минали години споменава, че администрацията НЕ намалява! Ето един проблем от тази година (разбирай 2011) банките си сложиха месечни такси за дебитни карти от 1,20лв. до 1,50лв. плюс от 0,20лв. до 1лв такси за теглене от банкомат зависимост дали е на банката или чужд, от каса 1лв такса (ПОЩ. Банка, ДСК). Но на тази кротка администрация, на която няма кой да и отреже главата си мълчи и стои вместо да търсят преференциални договори за служители и студенти на УАСГ. След няколко протеста и разкарвания все пак са извоювани преференции за КРЕДИТИ! Питам на какво основание заплатата ми се превежда на посредник, той си щипва 1,50лв. за да ми я даде? В кой член на КОНСТИТУЦИЯТА или КОДЕКСА НА ТРУДА позволява такова посредничество, а да в някаква ведомствена наредба! Аз си предлагам моите услуги, да ми превеждат всички заплати и аз да ги раздавам, като си удържам по 1лв. (колко съм ларж само!). По груба сметка 500 служители по 1лв. е равно на 500 лв. и приблизително толкова студентски стипендии, следователно бих спечелил ~1000лв.! на месец, за какво ми е да се мъча да “преподавам” за двойно по ниска заплата, само да се намери балама да ми даде това гърненце с мед!
Първата седмица на всеки семестър е ХАОС с разписа на учебната програма. Толкова сме велики, правим мрежови графици, планове на национални и световни строителни обекти, а един график на часовете не можем да си оправим. Дори и една програма да въведем като хората неможем, какъвто и интернет портала, такава и програмата “Студент” – дървени, администрацията само констатира факти за дублирани зали или разкъсани часове!
Учебен процес – тука нещата са омотани като пате в кълчища! Има едни джедаи дето си мислят, че ще векуват, ни приемат ни предават, а новите технологии вече остаряха! Намалиха се часовете с упражнения с идеята, че студентите ще се занимават самостоятелно като в хАмериканските филми, но Уви! От дърт циганин ходжа не става! Методите на предаване на упражнения си останаха старите. Задание, генерират се варианти на фак. номер. Но във всеки поток или група има и хора (студенти) с по-високо от средното ниво на знания, които бързо алгоритмизират задачата, решават я, на Excel или на друг продукт и за останалото стадо остава да си заменят цифрите от заданието и воала, верни отговори. А мерни единици или как са ги получили – мъгла и в мъглата пак мъгла! А някой с болни амбиции се намериха да си пробутат дублиращи дисциплини само и само да имат часове за сметка на редуцираните по-горе! Не се задават ИНДИВИДУАЛНИ задачи с различни конфигурации на конструкции и мрежи, така че всеки да мисли по свой път, административните групи са големи, трудно се контролират. Интернет форумите позволяват създаването на големи бази данни от предходни задачи, които се копират едно към едно! Средствата за преписване и те имат технически скок! Няма смисъл от посредствено образУвание, трябва да се обновят начините на изпитване, тестове, контролни, разнообразни задачи, да се намали субективният фактор!
След колапса на средното образование и безсмисленото бръщолевене на министри и др. всезнайковци, покрай Пернишки Университет по ТелеКомуникация и Архитектура, и тука нещата нямат визия, особено след 2012, когато бройката на кандидатите ще спадне драстично заради миграциите от началото на 90-те години. Какви кандидати ще приемаме – с газката на заден ход и който се изтърве от дървото ще учи във ВУЗ или по модерно ще ги причакваме сутрин пред дискотеките за заверки? Някой ми говори за фуния, но за каква фуния? Входният диаметър по тесен от изходния? Не се регистрират слабите оценки, колко студента има отстранени от УАСГ след 3 регистрирани двойки по даден предмет – “НУЛА”, администрацията си цикли в издаването на протоколи за изпити до безкрайност! Имало програма УЖ! Ама дайте ни още един шанс! и до кога? Докато на изпитващия му писне и го пусне! Защо не се броят протоколите и за всеки следващ протокол да се плаща – Ний по пари ходим, само трябва да си ги вземем, а се оплакваме, че няма пари за това или онова. Лоша организация, неспазване на правилници или половинчати или нерегулирани правила.
Губи се средно ЕДИН семестър за да се навакса незнанието от средното образование. Защо тези от Персонални или Професионални гимназии влизат с предимство, знаели как се държи лопатата и как се бърка вар! А питагорова теорема и тригонометрични функции – няма такова ЖУОТНО! Какво казва статистиката за тези с предимства, колко от тях успяват да стигнат и завършат 3 курс, и с колко не взети изпити? Енигма приблизително над 50%, в 1 част математики се учат матрици и в средата на 3 курс само някой разбират как се умножават и прилагат в МКЕ или МНМК.
Следващ гвоздей в ковчега на УГСА – задочно образУвание. Привилегировано неграмотни хора след 6-7 години да получат законова диплома, и да заемат ръководна държавна длъжност! Ето още недомислия в правилниците на УГСА, в редовен курс на обучение задължително 90% присъствие на учебни занятия иначе няма заверки, проблеми и т.н. Задочен курс карат на 50% учебна програма, получават заверки независимо от знания и присъствия! Тази вратичка дава възможност на редовни студенти да се прехвърлят задочно и после пак редовно и да заобиколят правилата за заверки и преподаватели. И накрая получават право да се явяват на изпити, като се зацикли все някога ще получат една тройка! Но с тези 50% знания получават диплома за 100% магистър инженер – бравус, аферим, машала майор Михов!
Студентски съвет – това пък какво е? Една хомогенна, аморфна маса, гласуваща групово по интереси зависи какво им обещаят. Аналогия на ДПС в политиката – 10-15% масово гласуващи и осигуряващи легален кворум на събрания. Защо за избора им на членове не се сложи ценз – да нямат не взети изпити, или минимален успех?
От гледна точка на студентите няма как да оценят преподавателите докато не се сблъскат с практиката и не приложат наученото! Но преподавателите са делят на гадни, готини, че може да преписват, но основно биват:
- гадни, които не ги научават на нищо, т.е. колко много са велики, всяка сутрин слънцето изгрява заради тях, ББ е тяхно отражение;
- готини, които не ги научават на нищо, т.е. много е велик моя предмет, но ви спукам така да си формирате успех за стипендии;
- гадни, които държат да се знаят съществени неща. Те казват, кое как се изчислява, как и къде се прилага в практиката и езуитски настояват да се знае, като се държат гадно “Вий студентите сте мързеливи, трябва ви тояга!”;
- готини, даващи съществени знания, пак казват кое, как се получава, къде се намира, но ако не знаеш приемат за верен отговор и знанието къде ще го научиш и с надежда, че като срещнеш съответния проблем ще намериш решение като се самообразоваш.
|